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This work is part of The Archive Series
The drawings from The Microfilm Series are careful copies of scratched microfilm that Colwell has collected while doing research on The Archive. For Colwell, the scratches and stains on the microfilm show both the imperfect photographic process of copying historical documents and bear the marks of the researchers who have scrolled through the microfilm reels before her.
However, these marks are more than just a literal record of prior use. The empty, scratched microfilm also portray the dull, lost feeling one encounters after hours of shifting through papers, scrolling through illegible copies, and painstakingly recording bits of information that may, or may not have any significance. The Microfilm Series echoes a search for facts that can quickly become as ambiguous, inconclusive, and as lost as the past one is seeking to pin down.
This series has two versions: a series of drawings on parchment and a series of engravings. The technique I used for these drawings, pen and ink with graphite on goatskin parchment, repeats the tradition of scribes who laboriously copied important texts. In museums while looking at old codices or manuscripts I have often wondered how much of the text was lost with each copying. A story changes with each new telling so there must be changes even in the most meticulous copy, right? At the same time, if there are things that are lost there must also be things that are added.
The microfilm drawings are by extension a questioning of my own process of research and retelling. In an abstract way they belie both my worries about how much of what I’m looking for will always be elusive, and my concerns about what I add to each story as I retell and reinterpret the loose facts I encounter.
The Microfilm Series, 2011.
Series of 15 drawings.
Pen, ink, & graphite on goatskin parchment.
41 cm x 31 cm
Este trabajo es parte de The Archive Series
Los dibujos de The Microfilm Series son cuidadosas copias de microfilm rayado que Colwell ha recolectado a lo largo de su investigación en torno a The Archive. Para Colwell, las rayaduras y manchas simultáneamente revelan la imperfección de los procesos fotográficos al copiar documentos históricos, así como llevan las marcas de los investigadores que se han desplazado a lo largo de los carretes de microfilm antes que ella.
Sea como sea, esas marcas son más que el simple registro literal de un uso previo. El microfilm vacío, rayado, también retrata la sensación de embotamiento y extravío que uno encuentra después de horas de revisión de papeleo, recorriendo copias ilegibles, y registrando dolorosamente montones de información que puede o no ser significativa.
The Microfilm Series resuena ecos sobre la búsqueda de hechos que, rápidamente, pueden resultar ambiguos, inconclusos, y tan ausentes como el pasado que uno está buscando fijar.
Esta serie tiene dos versiones: una serie de dibujos sobre pergamino y una serie de grabados. La técnica que Colwell emplea para estos dibujos, pluma y tinta con grafito sobre pergamino de piel de cabra, repite la tradición de los escribanos que laboriosamente copiaron textos importantes.
En los museos, buscando viejos códices o manuscritos, Colwell se preguntó constantemente cuánto de esos textos se perdió con cada copia. Una historia cambia cada vez que se vuelve a contar, así que debe haber cambios incluso en la copia más meticulosa, ¿cierto? Al mismo tiempo, si hay cosas que se perdieron, también debe haber otras que fueron agregadas.
Los dibujos del microfilm son, por añadidura, cuestionamientos a su propio proceso de investigación y de recuento narrativo. De modo abstracto reflejan tanto sus inquietudes respecto a cuánto de lo que está buscando será siempre elusivo, y sus preocupaciones sobre cuánto agrega a cada historia mientras la recuenta y mientras reinterpreta los hechos sueltos que va encontrando.
The Microfilm Series, 2011.
Serie de 15 dibujos.
Pluma, tinta, y grafito sobre pergamino de piel de cabra.
41 cm x 31 cm